Annonser

Jag är en sån som gärna sitter på blocket eller tradera och spanar in saker som är till salu. Av någon konstig anledning gör jag det. Speciellt blocket, där måste jag alltid kolla i jämna mellanrum vilka nya hus eller lägenheter som är till salu i stan, inte för att jag ska köpa någon ny eller sälja min, jag bara gillar rent allmänt att hålla koll!

Men nu när jag verkligen börjat kolla så har jag uppmärksammat en sak, som jag tycker är ett väldigt konstigt beteende och sätt att sälja nåt. Tex kan det stå så här: "Matsalsbord säljes p g a flytt"... Men varför måste man skriva pga av flytt? det spelar väl ingen roll om det är för att jag ska flytta som jag säljer bordet. Det är ju inte fler som kommer köpa bordet just för att man ska flytta. Utan är man intresserad av matsalbordet så kommer man nog köpa det i alla fall oberoende av Varför det säljs. Så snälla sluta lägg ut meningslös fakta om saker ni säljer!

Sen finns det en sak som är ännu värre. Det är när folk säljer lägenheter, hur dom fotar bilderna dom lägger upp.
Ta en titt på denna annons innan ni läser vidare.
http://www.blocket.se/vi/20907998.htm?ca=4_s

Man kan ju verkligen fundera över vad det är hon egentligen säljer? Man skulle ju kunna tro att det är hennes lampor och tavlor hon försöker sälja och inte lägenheten, för den får man inte se! Man får inte någon som helst uppfattning om hur längeheten ser ut eller är uppbyggd. Utan man får istället bara se 5 kort över olika tavlor som hon säkert är jätte stölt över.

Så om ni försöker sälja nåt, försök att ta bort onödigt fakta och fota framförallt det som ska säljas, det är som relevant för annonsen. Så kommer det bli betydligt lättare att få sakerna sålda.

Kommentarer
Postat av: Malin

Den annonsen reagerade jag också på.

Antingen gillar hon tavlorna, eller så har hon något att dölja!

Jag är likadan som du. Har inga planer att köpa lgh eller hus, men i princip varje dag kollar jag =)

2009-04-06 @ 15:35:06
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Mami

De där skrattadet jag jävligt gott åt!

Jag lägger ett bud på lampan över köksbordet! ; ))

2009-04-06 @ 16:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0