!

Du får inte röra mitt hjärta

Du får inte hålla min hand

Det var du som bestämde att vi inte var gjorda för varann

Dagarna går, men än så rinner en tår

Men de säger att tiden läker alla sår.


Jag kan inte förstå, hur allt kunde bli

När jag bara ville älska, och du lika så

Du rörde mitt hjärta som ingen annan gjort

Mitt hjärta var som en stor port


Men jag kan inte låta dig vandra på min väg

När du inte vill visa mig ditt mål

Tiden börja sina och jag måste sluta att grina


Dagarna går men här står jag fortfarande med ett öppet sår

Vart tog den lyckliga tiden vägen

Den som vi ville visa världen

Det är dags att se nya mål och sluta gräva ner mig i stora hål


Det är dig jag aldrig glömmer

Och om dig jag alltid drömmer

Men det är dags att börja le, det är dags att se

Att livet har mer att ge


Även om vi var gjorda för varann

Så kan vi inte bara se på det som försvann


Våra vägar kommer åter korsas

Och jag hoppas att vi då inte kommer låtsas

Som om inget fanns

Som om våra hjärtan inte stod i brann


Än är lyckan inte slut, våra hjärtan kommer åter att slå

Bara det att vi inte kan förstå.


Jag hoppas en dag att det blir du och jag

Även om det ligger långt borta, kan mitt hjärta in sluta hoppas

Att en dag står vi där, och tänker tillbaka på allt det här


För min tanke för dig, finnas alltid hos mig


Kommentarer
Postat av: sandra

Såå fin dikt:-D skrivit den själv???

Kramen

2009-01-08 @ 09:05:42
URL: http://sandraaw81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0