Fylla!

Jag kom och tänka på en sak när jag gick och la mig igår! hur petig dom är med att vara full i stockholm. Hemma när jag jobba på Kramm och ofta brukar jag sitta i entrèn och då ser jag ju alla som är fulla och går in. Hemma kan man ramla in på krogen när man är verkligen dyng packad, den enda gången vakten brukar säga nåt är när person i fråga knappt kan gå, och då får man gå och ta en nya luft och sen är man välkommen in. Men nu när jag var ute med Alex i sthlm så tyckte en vakt att alex var lite för full egentligen för att få komma in, och då tyckte inte jag alls det. Visst var han berusad, Men inte alls i dom formerna som vissa är som komma in hemma.

Är det då så att dom i sthlm kan välja och vraka och därför kan dom välja bort folk som är för fulla? Medans hemma så är vi glada att det kommer folk o att det är sällan fullsat och därför väljer man att ta in alla för att tjäna pengar?


En skylt som används i Sri lanka där många fulla personer passerar : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0