jaha nu ska man vara upprörd med...

Nu har melodifestivalen precis börjat och första deltävlingen är avklarad och som vanligt ska man bli jävligt upprörd. Som alltid så var det inte speciellt bra låtar, några så där, några dåliga och några bra. Jag själv tyckte att ninas låt -tick tock var bra och förtjänade en plats, men blev det så, Nä!!
Ne istället går den mest idiotiska människan på hela jorden vidare, nämligen af ugglas. Jag vet inte vad jag har emot henne, men bara  hennes stora glugg mellan fram tänderna, hennes icke existerande hållning, hennes sätt att nästan peka fuck you mot pupliken kanske räcker för att kunna börja hata henne!.
Sen förstår jag inte heller hur melodifestivalen kan göra om sina regler från år till år? Varför ska man ändra ett system som fungerar, ne nu ska man bli fram röstat 3 ggr för att ens komma vidare till finalen, vad är det för nå konstiga regler? Det är ungefär som om jeopardy skulle ändra sina regler i programmet med från år till år, det går väl inte?, eller?!
 Sen för att åter igen irritera mig både på ugglas och melodifestivalen, så förstår jag inte heller hur man kan få två chanser på sig att ta sig till finalen, det är väl ganska fusk? Jag tycker att den internationella juryn inte alls ska komma in så där helt plötsligt och också välja någon att skicka vidare.

Alltid när melodifestivalen ska börja är jag alltid lika förväntansfull och glad i hågen, men tänka sig att det alltid ska sluta med att jag är upprörd.



Kommentarer
Postat av: mami

Hälsa Elin att Ulrika blev jätteglad, hon skulle också vilja veta vad denna smyckesmeddesigner heter i efternamn,

2009-02-08 @ 14:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0