Funderingar!

Som alltid så funderar jag vad jag ska göra, och det klassiska frågan "vad ska du bli när du bli stor" är fortfarande inte besvarad. Jag gjorde ett test på en sida och där stod det att jag ska syssla med vård/Hälsa eller juridik/Försäkring.

Så här tyckte testet:

Du är en sån person som andra människor värnar om att ha med när det handlar om grupparbete eller något liknande. Alla vet nämligen att du får saker och ting gjorda i tid och att de blir gjorda på ett korrekt sätt. De vet också att du ställer upp om någon annan har kört fast och att du är glad, trevlig och lätthanterlig i största allmänhet. Det är helt enkelt ordning och reda på dig. Du har ett stort tålamod och tycker inte alls att det är jobbigt att lyssna på andra människors problem i timmar och komma med tips och råd. Satsa gärna på yrken inom vård och hälsa alternativt inom försäkringsbranschen, där dessa egenskaper kommer väl till pass.

Men grejen med mig är att jag har lite svårt för att ta hand om gamla människor och folk som söker för äckliga variga saker, Om jag svimmar varenda gång dom tar blodprov på mig om jag inte får ligga ner så passar jag väl ändå inte för det jobbet?.Men vård och hälsa betyder ju inte bara sjukhus. Men jag vet inte heller om jag är rätt person att jobba med hälsa heller, eftersom, ja, mina matvanor är ju som dom är, helt vridna och har ni någonsin sett mig gå upp och springa kl 7 på morgonen bara för att det är skönt och bra för hälsan? Nej, så då är det struket.

Då kommer vi till Juridik och försäkringar. Juridik för mig betyder advokat, och advokat innebär ca 7 års pluggande och omöjliga tentor, Så bara där utan att vara insatt i ämnet är det bort valt. Sen kommer vi till försäkringar, tror ni seriöst jag tänker sätta mig i skolbänken för att plugga till att lura på stackars tanter via telefonen en försäkring som dom inte ens behöver, bara för att dom inte fattar vad dom köper. Nej, och så är det struket med.

Japp, då var jag från början igen och vet fortfarande ingenting.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Olsson vet en tjej som också tuppade när hon såg blod innan hon började läsa till sköterska, tänk Du som sett både blod och var.....kom ihåg vad dr sa, vad läser Du till sjuksköterska eller? De va sådana som du som behövs..............

2009-05-05 @ 21:46:55
Postat av: Lena

Håll dig borta från vården. Här har du ju ett levande bevis på hur man blir....

2009-05-06 @ 13:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0