Ibland önskar jag...

Ibland önskar jag att jag vore en sån som dagarna jag är ledig, Ställde klockan på 9, för då har man ju egentligen fått sova ut, tycker man!.. Att jag med glädje hoppade upp ur sängen för att städa, diska, tvätta, baka, laga mat, träna, duscha, söka jobb osv.

Jag önskar att jag vore en sån som alltid bäddade sängen för min egen skull, och inte bara då det kommer någon för att hålla skenet uppe av att min lägenhet faktistk ÄR som en kopia ur ikea katalogen.

Jag önskar att jag vore en sån som dammsög upp dammråttorna, som är väldigt många och har gått och blivit väldigt stora, nästan så man kan se att dom snart håller på att utveckla både öron och läskiga stora röda ögon som bara kommer stirra på en varenda gång man går förbi dom.

Jag önskar jag vore en sån som alltid hade nya dammsugarpåsar hemma, och som rensade dammsugaren lite då och då så det slapp skrika IIIIIIIIIII när man försökte dammsuga upp något!

Jag önskar att jag vore en sån som lagade mat en vecka framöver, så att jag varje dag bara kunde ta ut något ut frysen, som ser så där fräscht och gott ut och som man längtar till varje gång man kom hem. Istället beter jag mig som en grottmänniska, jag går ner på affärn köper nån felixmatlåda, kastar in den i micron och som om det inte vore nog, kan jag heller inte sätta mig vid köksbordet. Utan jag tar maten med mig slänger mig i soffan och äter halvliggandes, vilket blir till att jag alltid sölar på mig själv.

Jag önskar att jag inte vore en sån som retade upp mig på trafikanter. Bara för att bilen som mötte mig sist inte kunde stänga av hel ljuset behöver jag ju inte straffa bilen som kommer efter med att blända honom.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0